Tutustumme tässä blogissa Reaktilla taksinvälitykseen erikoistuneen tiimin jäseneen Johannaan. Tarkoituksena on tarjota inspiraatiota ihmisille, jotka ovat kiinnostuneita työskentelystä Fuengirolassa suomalaiselle yritykselle. Ota tarkemmin selvää, millaista työskentely on Reaktilla asiakaspalvelijana.
Johanna, 47 – Asiakaspalvelija
Johanna on asunut Fuengirolassa nyt reilu 2 vuotta. Hän on alunperin kotoisin Helsingistä ja tehnyt aikaisemmin töitä enimmäkseen päihde- ja lastensuojelutyön parissa. Tavattuaan espanjalaisen miehen Johanna halusi kuitenkin löytää töitä Espanjasta. Ennen Reaktille siirtymistä tein samanlaista työtä Espanjassa toiselle suomalaiselle yritykselle, Johanna kertoo. Kiinnostuin kuitenkin Reaktista, lähetin videohakemuksen ja sen jälkeen suoritettiin vielä puhelinhaastattelu, hän jatkaa.
”Työskentelytilat ovat upeat. Niihin on selkeästi panostettu.”
Nyt Johanna on työskennellyt Reaktilla kokoaikaisesti noin puolitoista vuotta. Koronan takia työskentely tapahtui aluksi kotoa käsin, mutta nyt kaikki ovat siirtyneet takaisin toimistolle. Asiat hoituivat yllättävän hyvin, vaikka jouduttiin heti etätöihin. Johanna kiinnitti heti huomiota Reaktin toimistotiloihin. Ne ovat upeat, huomasin että niihin on panostettu, Johanna kertoo. Sain myös Tiinasta eli meidän esimiehestä heti hyvän vaikutelman.
“Minulle suomalaiset ihmiset työpaikalla ovat tärkeä osa ulkomailla asumista. Minulle on tärkeää, että näen heitä.”
Millaista työskentely Reaktilla on?
Johanna työskentelee taksinvälitystä tekevässä tiimissä. Kyselen hieman millaista työ sitten tarkemmin ottaen on. Perustasolle taksinvälityksessä on helppo oppia, mutta asiakaspalveluun liittyy paljon pieniä asioita, joissa kehittyy tekemällä. Kokoajan oppii uutta, Johanna kertoo. Lisäyksenä Johanna sanoo vielä että on mukavaa, kun työkavereina on muita suomalaisia. Minulle suomalaiset ihmiset työpaikalla ovat tärkeä osa ulkomailla asumista. Minulle on tärkeää, että näen heitä, Johanna sanoo.
Johanna kertoo työpäivien näyttävän erilaisilta riippuen siitä, mitä vuoroa tekee. Tykkään tehdä kaikkia vuoroja sen takia että työpäivät ovat erilaisia, Johanna korostaa. Esimerkiksi arki-illat Reaktilla eivät ole yhtä kiireisiä, kuin aamuvuorot. Lisäksi Johanna arvostaa että Reaktilla pystyy työkavereiden kesken tarvittaessa vaihtelemaan helposti työvuoroja.
Mitä työ Reaktilla vaatii?
Johanna korostaa, että asiakaspalvelutyö vaatii tarkkuutta. Vaikka Reaktilla tavoitteena on olla nopea ja tehokas, on tärkeää muista tarkkuus ja tarkistaa että tilaus menee oikein, Johanna sanoo. Työ vaatii myös kärsivällisyyttä. Välillä voi mennä aikaa jonkun haasteellisemman tilanteen selvittämiseksi. Johanna nauttii työssä eniten siitä, että saa palvella asiakkaita. Kun asiakas kiittää hyvästä palvelusta siitä tulee onnistunut fiilis, Johanna sanoo.
Kenelle työ voisi sopia?
Jos haluaa asua Espanjassa ja työpaikan jossa kaikki toimii, Reakt on oiva valinta, Johanna sanoo. Työ asiakaspalvelijana Reaktilla on yksinkertaista, mutta vaatii tarkkuutta.
Hän suosittelee Reaktia kaikille asiakaspalvelu henkisille ihmisille, jotka osaavat olla palvelutilanteessa kärsivällisiä ja tarkkoja.
”Jos haluaa asua Espanjassa ja työpaikan jossa kaikki toimii, Reakt on hyvä valinta.”
Lopuksi Johanna kertoo, että pitää Reaktia hyvin luotettavana työnantajana. Jos haluaa työpaikan, jossa on mukava olla pidemmän aikaa täällä Espanjassa, suosittelisin Reaktia. Reakt on luotettava työnantaja, ja työntekijöitä kuunnellaan, Johanna sanoo tyytyväisenä.
“Reakt on luotettava työnantaja ja työntekijöitä kuunnellaan.”
Kiinnostaako asiakaspalvelutyö Espanjassa?